X

Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto 2010 Gollalle

Tasavallan presidentti Tarja Halonen on myöntänyt vuoden 2010 kansainvälistymispalkinnot mobiilituotteiden laukkuja valmistavalle Gollalle, sekä kahdelle muulle yritykselle. Kansainvälistymispalkinnon tavoitteena on edistää yritysten toimintaa kansainvälisessä ympäristössä sekä kykyä kehittää ja soveltaa uusia toimintamalleja. Vuoden 2010 kansainvälistymispalkinnot jaettiin tänään Helsingissä.

”Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinnon yksi tehtävä on nostaa esiin konsepteja ja liiketoimintamalleja esikuviksi muille kansainvälistyville suomalaisyrityksille. Tänä vuonna kaikki palkinnon saajat edustavat korkeaa erityisosaamista ja ovat perustamisestaan lähtien suunnanneet kansainvälisille markkinoille tavoitteenaan saavuttaa niillä menestystä”, Finpron toimitusjohtaja Kari Häyrinen sanoo.


Golla yhdistää mobiilituotteet ja muodin

Golla on kansainvälisesti toimiva, mobiilituotteille suunnattujen laukkujen valmistaja. Se yhdistää muotia ja teknologiaa ja sen laukuilla on asiakkaita ympäri maailmaa. Gollan valttina on design, jolle leimaa-antavaa on värikkyys, raikkaat printit, laadukkaat materiaalit sekä viimeistelty ulkoasu. Tämän vuoden mallistossa on värivaihtoehdot mukaan lukien yli 170 tuotetta.

”Vuonna 2001 päätimme keskittyä laukkuihin ja asetimme tavoitteeksemme olla mobiilituotteille suunnattujen laukkujen tunnetuin brändi maailmalla. Tässä olemme onnistuneet: olemme nyt ehdottomasti oman alamme ykkönen sekä markkinaosuudella että myyntimäärällä mitattuna. Golla on originaali, muut seuraavat perässä”, Golla Oy:n toimitusjohtaja Petri Kähkönen sanoo.

Gollan tunnettu, värikäs tyyli syntyy suomalaisen suunnittelutiimin voimin Helsingissä. Tekemisen taustalla
on vahvaa tuotesuunnitteluosaamista ja halua jatkuvasti kehittää tuotteiden laatua ja ilmettä. Golla haluaa tuoda
värit myös mobiilimaailmaan.

Mobiilituotteet ovat globaaleja, joten Golla on alusta alkaen tähdännyt alan kansainväliseksi toimijaksi. Vuonna 2010 Gollan 29 miljoonan euron liikevaihdosta 98% tuli viennistä. Myyntipisteitä on kaikkiaan noin 50 000 yli 120 eri maassa. Tuotteita myydään sekä elektroniikkamyymälöissä että-osastoilla; jatkossa lisääntyvät myös Gollan shop-in-shopit. Gollalla on toimisto Helsingin lisäksi viidessä kaupungissa: Shanghaissa, Tokiossa, Chicagossa, Lillessä ja Essenissä. Henkilöstön määrä on noin 75.

Lähde: Golla lehdistötiedote

Lue kommentit (1)

  • Ei millään pahalla, mutta... "Designed in Finland. Produced in China" - millä tavalla tämä toimintamalli erottuu muista palkitsemisen arvoisesti?

Aiheeseen liittyvät artikkelit