OPPO on julkaissut uuden Selfie Experts –sarjan jäsenen F3 Plus –puhelimen. F3 Plus pitää sisällään brändille ominaisen tuplaetukameran sisältäen tällä kertaa myös maailman ensimmäisen 120 asteen laajakuvaryhmäselfie -kameran. Puhelimen myynti alkaa huhtikuun alussa Aasiassa noin 470 USD:n hintaan.

OPPOn F3 Plus –tuplaetukamera vastaa kuluttajien tarpeisiin ottaa täydellisiä selfiekuvia 16 megapikselin kameralla, sekä ryhmäselfiekuvia 120 asteen laajakuvakameralla. Takakamera on suunniteltu yhteistyössä Sonyn kanssa ja se on varusteltu kustomoidulla IMX398 –sensorilla vaativampaan kuvaamiseen.

“OPPO is an industry leader in the Selfie Revolution with the recent ‘Selfie Expert’ F-series. Our brand has been growing rapidly across Southeast Asia and other regions around the world. We became the No.2 smartphone brand in India in 2016. The F3 Plus marks the beginning of a new ‘Group Selfie’ trend, and reinforces our position as the Selfie Expert,” sanoi Sky Li, OPPO Vice President sekä Managing Director of International Mobile Business.

“The F3 Plus was created for urban warriors, selfie photo aficionados and lifestyle mavens who want with the need to capturing flawless selfie photos, and our groundbreaking dual front camera smartphone will deliver the photos they seek. The F3 Plus is also packed with outstanding performance, premium design and amazing battery life,” Sky Li lisäsi.

Tuplaselfie-etukamera vie kuvaamisen uudelle tasolle

Todelliselle selfie-ekspertille suunniteltu F3 Plus pitää sisällään 16 megapikselin kameran, jonka ytimestä löytyy 1/3 –tuumainen sensori lisäämään valoisuutta ja kuvien terävyyttä. Suuri f/2.0 aukko varmistaa kunnollisen syvyysefektin – terävä etualan tarkennus yhdistettynä sopivasti blurrattuun taustaan.

Ryhmäselfiehen tarkoitettu 8 megapikselin laajakuvakamera ottaa jopa 105 prosenttia laajemman kuvan kuin tavallinen 80 asteen linssi. Tämä mahdollistaa yhä useamman henkilön kuvassa minimoidulla linssin vääristymällä 6P –linssin ansiosta. Kamera sisältää myös ¼ -tuumaisen sensorin.

Ryhmäselfiekamera kuvastaa OPPOn käyttäjäystävällistä filosofiaa. Sisäänrakennettu kasvojentunnistusominaisuus kehottaa käyttäjää automaattisesti vaihtamaan ryhmäselfiemoodiin, mikäli se tunnistaa kuvasta enemmän kuin kolme henkilöä.

Takakamera tarjoaa korkealuokkaista valokuvaamista nopealla tarkennuksella, kohinan vaimennuksella ja kehittyneellä low-light -teknologialla. 16 megapikselin kamera sisältää 1/2.8 –tuumaisen IMX398 –sensorin. Sensori on kehitetty yhteistyössä Sonyn kanssa ja se pitää sisällään kaksivaiheisen autofocus –teknologian (Dual PDAF). Teknologia mahdollistaa 40 prosenttia nopeamman tarkennuksen jopa hämärässä valaistuksessa. Yhdistettynä suureen f/1.7 aukkoon lopputuloksena saadaan todella selkeitä kuvia.

F3 Plus on varusteltu myös muilla selfiekuvia tukevilla ominaisuuksilla, kuten OPPOn omalla Beautify 4.0 kaunistamisohjelmalla. Ohjelma antaa käyttäjän valita useista erilaisista kaunistamistiloista täydellisen selfien takaamiseksi.

Mutkatonta älypuhelinteknologiaa

OPPO 3F Plus sisältää kahdeksanytimisen prosessorin 4 GB muistilla ja 64 GB tallennustilaa. Puhelimessa on myös tupla-SIM-ominaisuus. OPPOn ColorOS 3.0 takaa nopean käyttöliittymän pienellä energiankulutuksella ja virheetöntä suorituskykyä sisäänrakennetulla Privacy Protection –ominaisuudella, sekä Avastin virusskannerin.

Puhelimesta löytyy 4000 mAH sisäänrakennettu akku, joka lupaa laitteelle 284 tuntia aikaa valmiustilassa. VOOC Flash Charge Solution lataa akun neljä kertaa nopeammin kuin tavalliset akut. Viiden minuutin latauksella käyttäjä saa laitteelle jopa 2 tuntia puheaikaa.

Laitteen kotinäppäin on varustettu sormenjälkilukijalla lisäten laitteen turvallisuutta.

3F Plussan runko on tehty metallista ja se sisältää 6 tuuman gorillalasilla suojatun näytön.

Puhelin tulee saataville mustana ja kultaisena suositushintaan 470 USD. Se on alkuun saatavilla vain Aasiassa, jonka jälkeen laite tuodaan myös Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan markkinoille. Euroopan saatavuus tarkentuu myöhemmin.