• Maailman ensimmäinen 4K OLED -älypuhelin, jossa on 21:9 CinemaWide ™ -näyttö ja HDR remasterointitekniikka
  • Maailman ensimmäinen älypuhelin, jossa on silmätarkennus,  kolmoiskamera kolmella polttovälillä ja jopa 10fps AF/AE -seurannalla
  • Tehokkaat näytön säätömahdollisuudet “Creator mode” -tilassa (BT.2020 -tuki ja 10bit tonaaliasteikko). Uusi videokuvaustoiminto Cinema Pro “powered by CineAlta” tekee Xperia 1 -älypuhelimesta täydellisen työkalun intohimoiselle valo- ja videokuvaajalle
  • Autenttisen elokuvakokemuksen luova Dolby Atmos®-surround -ääni on kalibroitu yhdessä Sony Pictures Entertainmentin kanssa
  • Käytä vaikka kahta sovellusta samanaikaisesti – näytön uusi 21:9 -formaatti mahdollistaa multitaskaamisen aivan uudella tavalla

Sony Mobile Communications (Sony Mobile) määrittää uudelleen älypuhelinvisionsa uudella lippulaivallaan, Xperia 1 -puhelimella. Sonyn asiantuntijuuden ansiosta Xperia 1 on sekä hienostuneesti muotoiltu että sisältää uusimpia näyttö- ja elokuvatekniikan innovaatioita.

“Meillä on uusi näkemys Xperia™ -tuotemerkistämme. Haluamme antaa asiakkaillemme kokemuksia, jotka ylittävät mielikuvituksen rajat”, sanoo Mitsuya Kishida, Sony Mobile Communicationsin toimitusjohtaja. “Olemme jälleen haastaneet itseämme etsiessämme uusia innovaatioita, ja uusi Xperia luo todellisen tekniikkaelämyksen. Puhelimen monet ammattilaisominaisuudet sallivat käyttäjiemme viedä luovuutensa äärirajoille tavalla, jonka vain Sony osaa.”

21:9 CinemaWide 4K HDR OLED -näyttö – ylittämätön kokemus

Nauti elokuvista niiden alkuperäisessä 21:9 -muodossa puhelimen 6,5 tuuman CinemaWide 4K HDR OLED -näytöltä. Xperia 1 -älypuhelimella voit katsoa elokuvan siinä kuvasuhteessa ja sillä väritoistolla, jolla elokuva on tehty. Näet elokuvan juuri sellaisena, kuin sen tekijät sen tarkoittivat nähtäväksi.

Huippuluokan näyttö sisältää Sonyn palkittua BRAVIA TV -tekniikkaa. Mobiililaitteille tarkoitettu, HDR-muuntamistekniikalla (High Dynamic Range) varustettu mobiililaitteelle optimoitu X1™ varmistaa, että voit katsoa kaikkea, jopa suoratoistettua sisältöä, paremmalla kontrastilla, väreillä ja selkeydellä.

Xperia 1 tuottaa 10 bitin liukusävyjä (8 bitin liukusävyt, joissa kahden bitin tasoitus) ja toistaa suuren määrän erilaisia värejä ilman häiritsevää värien sekoittumista. Xperia 1 toistaa mustat värialueet syvempinä ja tarjoaa luonnollisemman värintoiston. ”Creator mode” on saanut inspiraationsa Sonyn ammattikäyttöön tarkoitetuista Master-monitoreista, joita käytetään suurimmissa Hollywood-tuotannoissa. Kiitos ”Creator moden” saat nyt kokea ennennäkemättömän väritarkkuuden. Xperia 1 -älypuhelimen näyttö tukee myös laajaa ITU-R BT.2020 -väritilaa sekä DCI P3 -väriskaalaa ja sen värintoistostandardia Illuminant D65.

Nauti moniulotteisesta Dolby Atmos®-äänestä

Dolby Atmos®-ääni luo äärimmäisen elokuvakokemuksen, jonka ennennäkemätön todentuntuisuus vakuuttaa. Ääni on kalibroitu yhteistyössä Sony Pictures Entertainmentin kanssa.

Suuri 21:9 -näyttö tarjoaa täydellisen kokemuksen, oli pelivalintasi sitten mikä tahansa. Game Enhancer optimoi puhelimen suorituskyvyn ja estää epätoivottujen viestien vastaanottamisen, mahdollistaen kuitenkin pelaamisesi tallentamisen ja pelivihjeiden etsimisen netistä.

Luo vahvempia tarinoita Cinema Pron ja laajennettujen valokuvausasetusten avulla

Ota ammattilaistasoisia valokuvia kehittyneellä kolmoiskameralla (12 megapikseliä). Kolmoiskamera on optimoitu selvittämään haastavimmatkin tilanteet ja valo-olosuhteet: 16 mm:n laajakuva-objektiivi maisemakuvaukseen, monikäyttöinen 26 mm:n objektiivi ja 52 mm:n teleobjektiivi (vastaa 35 mm:n objektiivia).

Xperia 1 -älypuhelimessa on mobiililaitteille tarkoitettu BIONZ X™ -ominaisuus. Tämä perustuu Sonyn ylistettyyn α-kameraan (“Alpha”), jossa on vaihdettava objektiivi. Algoritmit mahdollistavat maailman ensimmäisen automaattisen silmätarkennuksen älypuhelimessa. Kamera pystyy myös peräti 10 fps:n AF/AE-seurantaan (automaattinen tarkennus ja valotus), mikä varmistaa kuvan oikeanlaisen tarkennuksen ja ihanteellisen valotuksen. Ota parempia kuvia hämärässä valoherkällä F1.6-linssillä ja Dual Photo Diods-kuvasensorilla, jonka 1.4µm:n kokoiset pikselit varmistavat, että liikkuvat kohteet jäävät epätarkoiksi, samalla kun RAW-kohinanvaimennus mahdollistaa kauniit, selkeät kuvat.

Kiitos Sonyn digitaalikamera-osaston insinöörien ja CineAlta-tuotemerkin “VENICE” Full Frame-filmikameroiden, nousee Xperia 1 -älypuhelimen videokuvausominaisuudet seuraavalle tasolle.

Cinema Pron ammattimainen, VENICEltä peritty käyttöliittymä, antaa kuvaajan käyttää erilaisia parametrejä ja väriasetuksia, samoja joita elokuvantekijät käyttävät Hollywoodissa.  Ilmaisutapoihin perustuvat, valmiiksi asetetut väriprofiilit tarjoavat kahdeksan eri vaihtoehtoa, joista kukin perustuu eri elokuvalajin tunnelmaan. Kaikki tämä 4K HDR -kuvataajuudella 24fps ja 21:9-muodossa. Xperia 1 -älypuhelimella voit myös ottaa 21:9-muotoisia pysäytyskuvia live-esityksistä tai tallennetuista klipeistä. Puhelimen ainutlaatuinen hybridivakautusjärjestelmä käyttää Optical SteadyShot™ -ominaisuutta, jonka uniikki algoritmi varmistaa sulavan kuvauksen ilman tärähdyksiä.

21:9 – tyylikästä ja ergonomista muotoilua

Näytön 21:9-kuvasuhde luo puitteet Xperia 1 -älypuhelimen tyylipuhtaalle muotoilulle, joka kehystää upeaa näyttöä. Kapeaprofiilinen puhelin istuu mukavasti käteen. Puhelimen vääntymätön metallikehys, etu- ja takaosan kestävä Corning® Gorilla® Glass 6 -lasi ja IP65/IP68-sertifioitu vedenkestävyys  suojelevat puhelinta parhaalla mahdollisella tavalla.

21:9 – tee asioita samanaikaisesti ja lisää tuottavuuttasi

Ainutlaatuinen 21:9-näyttö antaa käyttöösi enemmän näyttötilaa ja on ihanteellinen kahden sovelluksen samanaikaisessa käytössä, joten nyt voit tehdä ja nähdä enemmän samanaikaisesti. Aloita toiminnot nopeasti ja yksinkertaisesti äänikomennon tai Side Sensen avulla, joka toimii multitasking-ominaisuuden oikotienä.

Suorituskyky, joka säilyy

Koe uskomaton suorituskyky ja paranneltu tehokkuus uusimmalla Qualcomm® Snapdragon™ 855 -mobiilialustalla, joka tarjoaa Gigabit LTE-nopeudet, jopa 25 % nopeamman prosessorin ja peräti 40 % paremman suorituskyvyn grafiikkasuorittimessa verrattuna aiemmin julkaistuihin puhelinmalleihin. Snapdragon Elite Gaming käsittelee helposti jopa prosessorille raskaat sovellukset ja pelit.

Korkeakapasiteettinen 3330 mAh -akku, Smart Stamina, Battery Care – ja Xperia Adaptive Charging -ominaisuudet pitävät sinut liikkeessä koko päivän.

Xperia 1 -älypuhelin tulee myyntiin loppukeväästä 2019 neljässä värissä: musta, liila, harmaa ja valkoinen. Puhelimen käyttöliittymä on Android™ 9 Pie.