OnePlus julkaisi tänään uusimman lippulaivapuhelimensa, OnePlus 6:n. Kokonaan lasista valmistettu puhelin on yhtiön tähän mennessä tyylikkäin.

OnePlus 6 on OnePlussan ensimmäinen lasista valmistettu lippulaivapuhelin. 6,28 tuuman Full Optic AMOLED 19:9 -näytöllä varustettu OnePlus 6 tarjoaa erinomaisen katselukokemuksen. Yhdistämällä Qualcomm®:n uutta teknologiaa OnePlus 6 on nopein koskaan valmistettu puhelin.

“OnePlus 6:n kohdalla haastoimme itsemme tekemään puhelimesta ulkoisesti yhtä toimivan ja tyylikkään kuin mitä se on sisältä”, sanoi OnePlus-perustaja ja toimitusjohtaja Pete Lau. “Olemme ylpeitä siitä, mitä olemme saavuttaneet, ja toivomme käyttäjiemme olevan yhtä innoissaan puhelimesta kuin me. “

Nopeaa ja ketterää

OnePlus haluaa pitää huolen siitä, että sen puhelimet pysyvät yhtä nopeina ja sujuvina kuin ostopäivänä. Tämän OnePlus varmistaa saumattomasti yhdessä toimivien tehokkaiden laitteistojen ja älykkään ohjelmiston avulla.

OnePlus 6:ssa on yksi markkinoiden tehokkaimmista prosessoreista, Qualcomm® SnapdragonTM 845. Se parantaa puhelimen suorituskykyä 30 %:lla, mutta säästää samanaikaisesti energiaa 10 %. Yhdessä 30 % edellistä sukupolvea nopeamman Adreno 630 -grafiikkasuoritinsarjan kanssa, OnePlus 6 on erittäin tehokas laite HD-videoiden striimaamiseen ja graafisesti vaativien pelien pelaamiseen.

OnePlus 6:ssa on jopa 8 Gt LPDDR4X RAM-muistia, joten eri sovellusten samanaikainen käyttö on vaivatonta ilman sekunninkaan viivettä. OnePlus 6:n UFS 2.1 -ohjelmaan perustuva kaksikaistainen tallennus takaa sovellusten nopeamman lataamisen sekä luku- ja kirjoitusnopeuden.

Rohkea muotoilu

Uudessa mallissa ei ole tuttuun tapaan tehty kompromisseja ulkonäön ja toimivuuden suhteen. Nyt myös näyttö on suurempi kuin koskaan. Navigointipalkki on suunniteltu niin, että se voidaan korvata eleillä, mikä vapauttaa vielä enemmän tilaa näytölle.

Uudessa mallissa OnePlus on tehnyt rohkeimman muotoilunsa tähän mennessä. Kokonaan lasista valmistettu puhelin tekee radioaaltojen lähettämisestä helpompaa ja tarjoaa käyttäjille jopa 1 gigabitin latausnopeuden. Vahvuutensa ja muokattavuutensa ansiosta OnePlus valitsi Corning Gorilla Glass 5 – näyttölasin sekä laitteen etu- että takaosaan. Muotoilun pienet käyrät takaavat yhtenäisen ulkoasun ja tunteen.

OnePlusin tarkkuus yksityiskohdille näkyy kaikissa OnePlus 6:n kolmessa värivaihtoehdoissa: Mirror Black, Midnight Black ja Silk White. Mirror Black- ja Midnight Black -versioille. OnePlus upotti ohuen kalvokerroksen lasin alla luodakseen syvyyden tunnetta valon ja varjon liikkuessa laitteessa. Midnight Blackin kalvoon etsautettiin rosoinen S-kirjaimen muotoinen viiva, joka näkyy kun puhelinta heijastaa valoon. Silk White -puhelimen valmistuksessa on käytetty helmijauhetta tyylikkään hohtavan vaikutuksen takaamiseksi.

Nopea kaksoiskamera optisella kuvanvakaajalla

OnePlus 6: n kaksoiskamerajärjestelmä sisältää 16 megapikselin pääkameran, jota tukee 20 megapikselin toissijainen kamera. F/1,7-aukolla varustettu pääkamera on vahvistettu 19 prosenttia suuremmalla anturilla ja OIS-kuvanvakaimella, mitkä takaavat erinomaisen suorituskyvyn erilaisissa valaistusolosuhteissa. Advanced HDR:n ja OnePlussan parannetun High Dynamic Range -algoritmin avulla OnePlus 6 tuo varjot esiin ja parantaa valokuvien valaistusta.

Portrait Mode löytyy OnePlus 6:sta sekä etu- että takakamerasta. Etukamera hyödyntää tekoälyä ja voi siksi soveltaa syväterävyyttä myös selfieihin. Uudet bokeh-tehosteet, kuten renkaat, sydämet ja tähdet tarjoavat käyttäjille uusia tapoja muokata muotokuvia.

OnePlus 6 esittelee Slow Motion -toiminnon, jolla voi tallentaa videokuvaa teräväpiirtotarkkuudella. Kehykset tallentuvat niin yksityiskohtaisesti, että käyttäjät eivät koskaan menetä nopeitakaan tilanteita.

Päivitetty Android – OxygenOS

OnePlussan OxygenOS-käyttöjärjestelmä tarjoaa päivitetyn Android-kokemuksen, joka on nopea, puhdas ja muokattava. OnePlusin lähestymistapa ohjelmistoihin on sama kuin koko laitteeseen: hienostunut, tehokas ja minimalistinen. OnePlus-käyttäjät ovat testanneet uusia ominaisuuksia muun muassa OxygenOS Beta -ohjelmassa. Ominaisuudet otetaan käyttöön vasta, kun OnePlus on varma, että ominaisuudet voivat parantaa puhelimen käyttöä.

Koko päiväksi käyttöön puolen tunnin latauksella

OnePlussan pikalataus on yksi OnePlus-käyttäjien suosikki ominaisuuksista. OnePlus 6:ssa mukana oleva pikalataus on yksi markkinoiden tehokkaimmista. Puolen tunnin lataus antaa puhelimelle tarpeeksi virtaa koko päivän käyttöön.

Hinta ja saatavuus

OnePlus 6 on saatavissa kolmella eri tallennusvaihtoehdolla: 64 GB, 128 GB sekä 256 GB. Ne tulevat myyntiin Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa 22.5. alkaen 519 eurolla. Suomessa puhelimet ovat saatavilla OnePlussan verkkokaupassa, Elisalla ja Telialla. Rajoitettu erä Silk White -mallia 128 GB:n tallennustilalla on saatavilla 5. kesäkuuta alkaen.

Suomessa puhelimet tulevat rajoitetusti myyntiin neljällä paikkakunnalla järjestettävissä pop up -tapahtumissa jo 21.5.:

• Helsinki – Elisa Kulma (17.00)

• Tampere – Elisa Hallituskatu (17.00)

• Turku – Elisa Hansa (17.00)

• Oulu – Elisa Valkea (17.00)